Monimuotoisuus ja osallisuus KLM:llä

KLM pyrkii edistämään osallistavaa ympäristöä, jossa kaikki tuntevat olevansa tervetulleita, kunnioitettuja ja hyväksyttyjä, olivatpa he asiakkaita, työntekijöitä, toimittajia tai muuten yhteydessä KLM:ään. Me KLM:llä uskomme aitoihin yhteyksiin kaikkien ihmisten kanssa ja huolehdimme siitä, että huomaavaisuus ja huolenpito sisältyvät niin matkustajien, työntekijöiden, paikallisten, kansantalouksien kuin yhteisöjenkin kokemukseen KLM:stä.

"The ocean of the air unites all people."

- Albert Plesman, founder of KLM Royal Dutch Airlines

Keitä olemme

Olemme maailmanlaajuinen lentoyhtiö, joka on yhdistänyt ihmisiä jo yli 100 vuoden ajan. Vuodesta 1919 lähtien olemme yhdistäneet maailmoja ja elämiä. Kotimme Alankomaat on jo pitkään ollut risteys ja kohtaamispaikka eri kulttuureista ja taustoista tuleville ihmisille, joilla on erilaisia näkökulmia.

Haluamme erottautua seuraavilla asioilla:

  • Mielekäs vuorovaikutus: Henkilöstömme on organisaatiomme ydin, joka luo lämpimän ja henkilökohtaisen yhteyden asiakkaisiimme.
  • Tehokkaat yhteydet: Varmistamme matkustajillemme oikea-aikaisen saapumisen ja lähdön sekä saumattomat kuljetukset Amsterdamin Schipholin lentokentällä yhdessä kumppaniverkostomme kanssa.
  • Valvonta ja mielenrauha: Autamme asiakkaita matkustamaan luottavaisin mielin huolehtimalla avoimesta tiedotuksesta ja antamalla heille valtuudet mukauttaa matkaansa saumattomasti.

Maailma, jossa toimimme

Lähes 80 prosenttia matkustajistamme on muita kuin Alankomaiden kansalaisia. Uskomme, että on tärkeää luoda merkityksellisiä yhteyksiä ihmisiin ympäri maailmaa. Arviolta 10 prosenttia maailman väestöstä katsoo kuuluvansa LGBTIQ+-yhteisöön. Yli miljardi ihmistä maailmassa kärsii jonkinlaisesta vammaisuudesta tai toimintakyvyn heikkenemisestä. Työntekijämme pyrkivät ymmärtämään ja heijastamaan kaikkien matkustajiemme ja yhteiskunnan monimuotoisuutta.

Mitä me uskomme

Työntekijöidemme joukossa on eri-ikäisiä, eri sukupuolten edustajia, joilla on eri suuntautumisia, erilaisia etnisiä ja kulttuurisia taustoja, erilaisia persoonallisuuksia, eri kokemuksia ja paljon muuta. Monipuolinen ja osallistava yrityskulttuuri luo työntekijöillemme oikeanlaisen ajattelutavan, jonka avulla he voivat tarjota erinomaista asiakaspalvelua ja luoda parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Uskomme myös, että KLM yrityksenä hyötyy monimuotoisesta ja osallistavasta työyhteisöstä. Jokainen meistä tuo työhön ainutlaatuisen näkökulman ja elämänkokemuksen. Tärkeintä on, että voimme yhdessä ja erikseen vaikuttaa myönteisesti matkustajiemme elämään ja tuoda esiin parhaat puolet itsestämme ja toisistamme.

Tie osallisuuteen on jatkuva oppimisprosessi. Tiedämme, ettemme ole vielä perillä, ja tiedostamme nöyrästi, että tämä on jatkuva matka. Siksi pyrimme päivittäin jatkuvaan osallistamiseen, oppimiseen ja parantamiseen.

Inclusion is not just about meeting standards; it’s about unlocking potential. By celebrating both our commonalities and our differences, we become wiser.

We are strongly motivated in creating memorable experiences for the many diverse passengers we serve by creating a welcoming and respectful environment.

- Barry ter Voert, CXO KLM

Mitä teemme

Pyrimme varmistamaan, että kaikki tuntevat itsensä tervetulleiksi, kunnioitetuiksi ja hyväksytyiksi, muun muassa seuraavilla toimilla, hankkeilla ja aloitteilla:

  • Nostamme jatkuvasti rimaa sukupuolten tasa-arvotavoitteiden suhteen.
  • Kuuntelemme matkustajien, työntekijöiden, johdon ja yhteiskunnan tarpeita kyselyiden, tutkimusten ja selvitysten avulla.
  • Kehitämme tietoisuutta ennakkoluuloistamme koulutuksen ja työpajojen avulla, mukaan lukien tiedotustilaisuudet ennen lentoa ja rekrytointiprosessin aikana.
  • Otamme käyttöön vaihtoehtoja matkustajille, jotka eivät tunnista itseään mieheksi tai naiseksi, kuten sukupuolineutraalin tervehdyksen valintamahdollisuus valitsemalla "mx" varausprosessin aikana, lähtöselvityksessä, Matkani-palvelussa jne.
  • Näkyvistä tai näkymättömistä vammoista kärsiville tarjoamme tukea ennen matkaa ja yksityiskohtaista tietoa erityispalveluista, henkilökunnan laajaa koulutusta empaattisen ja myötämielisen avun varmistamiseksi, huipputason lentokonemuutoksia, kuten leveämmät käytävät ja esteettömät WC:t, sekä perusteellista liikkumisavustusta lähtöselvityksestä kohteeseen asti.

Tämä auttaa meitä tarjoamaan matkustajillemme parempia ja osallistavampia kokemuksia.

Työntekijöiden voimavararyhmät

Olemme myös mukana seuraavissa työntekijöiden voimavararyhmissä. Nämä ryhmät tukevat erilaisia yhteisöjä KLM:llä ja ajavat kaikkien KLM:n työntekijöiden tasa-arvoa ja osallisuutta: