Viivästynyt matkatavara
Ilmoita viivästyneistä matkatavaroista
Etkö löytänyt laukkuasi saavuttuasi? Ilmoita tästä aina verkossa 48 tunnin kuluessa saapumisestasi. Voit myös ilmoittaa viivästyneistä matkatavaroista matkatavaratiskillä ennen lentokentältä poistumista. Ilmoituksen tekemisen jälkeen saat aina niin kutsutun Property Irregularity Report -lomakkeen (PIR), joka sisältää viitenumeron. Tämän numeron avulla voit seurata ilmoituksesi tilaa.
Kun myöhästyneet matkatavarasi ovat saapuneet lentokentälle, saat yhteydenoton toimituspalvelusta. Matkatavarat toimitetaan sinulle, kun olet saanut toimitusaikavahvistuksen.
Matkatavaroiden viivästymisilmoituksen tekeminen lentokentällä
Huomioithan, ettet voi tällä hetkellä ilmoittaa puuttuvista matkatavaroistasi verkossa, mikäli saapumiskenttäsi on jokin seuraavista: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, Lontoon City, Lontoon Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton tai Teesside.
Jos saavut johonkin näistä kohteista, ole hyvä ja siirry matkatavaratiskille lentokentällä ilmoittaaksesi kadonneesta laukustasi. Onneksi 90 %:ssa tapauksista onnistumme paikallistamaan matkatavarasi kolmen päivän kuluessa!
Viivästyneiden tai kadonneiden matkatavaroiden seuranta
Oletko jo ilmoittanut viivästyneen matkatavarasi? Voit tarkistaa tilan matkatavaroiden seurantajärjestelmästä 24 tunnin kuluttua ilmoituksen tekemisestä käyttämällä sukunimeäsi ja viitenumeroa.
Vierailetko useammassa kohteessa matkasi aikana? Voit muuttaa väliaikaisen osoitteesi matkatavaroiden seurantajärjestelmässä.
Jos emme ole löytäneet laukkuasi 21 päivän kuluessa, ota yhteyttä KLM:n yhteydenottokeskukseen. Keskustelemme kanssasi seuraavista vaiheista, kuten hakemuksen lähettämisestä.
Usein kysytyt kysymykset
Etkö löytänyt laukkuasi saavuttuasi? Voit myös lunastaa viivästyneitä matkatavaroita ilmoittamalla siitä matkatavaratiskillä ennen lentokentältä poistumista. Useimmissa tapauksissa voit ilmoittaa siitä myös verkossa. Tee ilmoitus aina 48 tunnin kuluessa saapumisestasi.
Kun olet tehnyt ilmoituksen, saat viitenumeron, jonka avulla voit seurata asian käsittelyä. Onneksi useimmat matkatavarat löytyvät kolmen vuorokauden kuluessa!
In almost all cases (except the UK), you can report your delayed baggage online within 48 hours of arrival. Please have your booking code at hand. When filling in the form, you will read how to proceed next.
If this report does not work online, you can also see an agent upon arrival at the airport or call the KLM Customer Contact Centre.
Saat tietoa matkatavaroidesi tilasta seurantatietojemme avulla verkossa. Ota viitenumero ja viivästyneitä matkatavaroitasi rekisteröidessäsi käyttämäsi sukunimi valmiiksi esille.
Jos emme ole löytäneet matkatavaroitasi 21 päivän jälkeen, ota yhteyttä meihin seuraavia vaiheita varten.
Minulla ei ole kiinteää summaa. Jos emme ole löytäneet laukkuasi 21 päivän kuluessa, ota yhteyttä KLM:n yhteydenottokeskukseen. Keskustelemme kanssasi seuraavista vaiheista.
Jos matkatavaroidesi toimitus myöhästyy, kohtuulliset kulut ns. ensisijaisista tarpeista korvataan. Säilytä ostokuitit.
Kyllä, voit muuttaa toimitusosoitetta verkossa. Ota viitenumero ja viivästyneitä matkatavaroitasi rekisteröidessäsi käyttämäsi sukunimi valmiiksi esille. Varmistaaksemme, että matkatavaroidesi toimittamisessa käytetään oikeita tietoja, pyydämme sinua ilmoittamaan meille mahdollisimman nopeasti.
Useimmat matkatavarat löytyvät kolmen vuorokauden kuluessa! Kun paikallistamme matkatavarasi, otamme sinuun yhteyttä kuljetuksen järjestämiseksi.
Kun ilmoitit viivästyneistä matkatavaroistasi, pystyit valitsemaan useita vaihtoehtoja palauttamista varten. Jos olet valinnut ”lentokenttänouto” ja sait viestin, että matkatavarat ovat saapuneet, voit tulla lentokentälle noutamaan ne. Valitettavasti lentokentälle tulosta ennen tämän viestin vastaanottamista ei ole hyötyä.
Vaikka matkatavarasi olisi varustettu seurantalaitteella, kuten AirTag tai SmartTag, pyydämme sinua olemaan tulematta lentokentälle.
Seurantalaite saattaa antaa tietoja matkatavaroidesi sijainnista, mutta se ei ole linkitetty järjestelmiimme. Sisäisten prosessien ja tullimenettelyjen vuoksi saattaa kestää jonkin aikaa ennen kuin matkatavarasi ovat valmiit toimitettavaksi tai noudettavaksi, riippuen lentokentän vaihtoehdoista.
Ole huoletta, sillä saat ilmoituksen, kun matkatavarasi ovat valmiit noudettavaksi tai toimitettavaksi. Muista aktivoida kadonnut-tila seurantalaitteessasi ja päivittää yhteystietosi. Tämä auttaa meitä ottamaan sinuun tarvittaessa yhteyttä.
Jos ilmoitus ei toimi verkossa, voit myös mennä tiskille matkatavara-aulassa saapuessasi lentokentälle tai ota yhteyttä KLM:n yhteydenottokeskukseen.