Maksutavat
Secure and confidential payment
When you pay on KLM.com, your payment details are encrypted and sent via a secure connection. The encryption of information transmitted online depends on the browser used and meets the highest standards.
Some transactions are processed through our payment partners, Worldline and Adyen. They process online payments and payment information on our behalf. Your payment details are only sent to Worldline or Adyen via a secure connection. Your data are never disclosed or forwarded to third parties or used for commercial purposes.
Käytettävissä olevat maksutavat
Tarjoamme useita maksutapoja maastasi ja varauksesi ajankohdasta riippuen. Joissakin maissa sinulta veloitetaan palvelumaksu valitsemastasi maksutavasta riippuen.
KLM.comin kautta lippua varatessasi hyväksymme maksut Mastercard-, Visa- ja American Express -luottokorteilla. Riippuen maasta, jossa teet varauksesi, voit käyttää myös Diners Club-, Discover-, JCB- (Japan Credit Bureau) tai UATP/Airplus-korttia. Huomaa, että luottokorttimaksusta voidaan periä lisämaksu.
What is 3D Secure payment?
Card owner authentication 3DS is a feature that protects your online transactions. When you make a purchase on our website or app, you may be prompted to authenticate using the method provided by your bank. This authentication verifies that you are the rightful owner of the payment card being used and helps prevent unauthorised transactions. In short, it ensures that your online shopping experience is safe and secure.
Maksun varaus
Muutaman päivän kuluttua lippusi varaamisesta pankkitililtäsi veloitetaan ostokseesi vaadittava summa. Pankkisi varaa kyseisen summan siihen asti, kunnes olemme viimeistelleet maksusi, jonka jälkeen todellinen tiliveloitus tapahtuu. Tähän kuluu enintään 30 vuorokautta.
Useita lippuja kerralla ostaessasi jotkut pankit varaavat summan virheellisesti kahteen kertaan: ensin kokonaissumman ja sitten kunkin yksittäisen lipun. Emme valitettavasti voi vaikuttaa tähän käytäntöön. Suosittelemme ottamaan yhteyttä pankkiisi ja pyytämään varatun summan vapauttamista.
Verkkolompakon avulla voit yhdistää erilaisia maksuvaihtoehtoja – esimerkiksi luottokorttisi ja pankkitilisi. Voit käyttää seuraavia verkkolompakoita:
- PayPal: hyväksytään KLM.com-sivustolla ja noin 40:ssä maassa (ei mahdollinen American Express -korteilla)
- Apple Pay: hyväksytään KLM-sovelluksessa tietyissä maissa
- Google Pay: hyväksytään KLM-sovelluksessa tietyissä maissa
- WeChat Pay: hyväksytään vain Kiinassa
- Alipay: hyväksytään Kiinassa ja Hong Kongissa (vain paikalliset luotto- ja pankki-ja debitkortit)
Ole hyvä ja varmista, että voit maksaa koko summan verkkolompakollasi. Jotkut verkkolompakot rajoittavat kerralla maksettavan summan suuruutta. Kun verkkolompakkosi palveluntarjoaja ilmoittaa meille, että maksu on suoritettu, saat e-lippusi sähköpostitse. Tämä toimenpide kestää yleensä alle tunnin.
Verkkopankkipalvelun eli ”reaaliaikaisten verkkopankkipalvelujen” (RTOB) ansiosta voit maksaa iDEALin, FPX:n, CUP Onlinen, Nordean, eNetsin, Trustlyn tai Sofortin kautta. Verkkopankissa maksaminen KLM.comin kautta varausta tehdessä on maksutonta. Voit käyttää tätä maksutapaa viimeistään kaksi tuntia ennen koneen lähtöä.
Kun olet valinnut lentosi, valitse maksutavoista kotimaassasi yleisesti hyväksytty verkkopankki. Kun pankki ilmoittaa meille, että maksu on suoritettu, saat e-lippusi sähköpostitse. Useimmissa maissa tämä toimenpide kestää yleensä alle tunnin.
Suoritat maksun kumppaneidemme Worldline ePaymentsin tai Adyenin kautta verkkopankkipalveluja käyttäessäsi.
Useimmissa tapauksissa voit maksaa pankkisiirrolla, jos varauksen ja lähtöpäivän välillä on vähintään 10–14 päivää.
Jos valitset maksutavaksi pankkisiirron, sinun on annettava useita tietoja. Kaikkia tietoja käsitellään tietenkin luottamuksellisesti. Kun varaus on valmis, saat maksua varten 12 numeroa tai kirjainta sisältävän viitenumeron. Tätä viitenumeroa käytetään oikean varauksen kohdistamisessa siirretylle maksulle. Varmista siksi, että annat tämän koodin oikein siirtoa suorittaessasi.
Kun olet saanut viitenumeron maksua varten, voit siirtää rahat pankkitililtäsi. Tämä voidaan tehdä verkkopankin kautta, pankkisiirtolomakkeella tai käteissuorituksena pankissasi. Varmista, että suoritat maksun 48 tunnin sisällä varauksesta.
Pankkisi saattaa veloittaa pankkisiirroista siirtomaksun. Kansainvälisissä pankkisiirroissa sinulta veloitetaan aina lippusi hinnan lisäksi ”ulkomaan tilisiirron lisämaksu”. Saat tästä lisätietoja pankistasi.
Jos emme vastaanota summaa kokonaisuudessaan, lippusi käsittely saattaa viivästyä. Kun kokonaissumma on saapunut perille, saat e-lippusi sähköpostitse. E-lipun toimitus saattaa kestää enintään viisi arkipäivää maksun suorittamisesta.
Pankkisiirtoa käyttäessäsi suoritat maksun yleensä kumppanimme Worldline ePaymentsin kautta. Joissain maissa sinun on siirrettävä rahat suoraan meille: Aruba, Bonaire, Chile, Kiina, Curacao, Egypti, Ecuador, Ghana, Indonesia, Iran, Kenia, Korea, Oman, Peru, Filippiinit, Ruanda, Saudi-Arabia, Saint Martin, Surinam, Tansania, Thaimaa, Uganda ja Sambia. Maksusi on suojattu kaikissa tapauksissa.
Vakuutusta ei voi maksaa pankkisiirrolla.
Payment instructions
While making your booking, we provide you with the bank information needed to process your bank transfer, including the IBAN and BIC codes for the receiving bank account. You must pay according to the instructions in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time.
You can transfer the money from your bank account using online banking, a transfer form, or a cash transaction at your bank. Depending on your country, please indicate the reference number (12-digit code located on the payment confirmation page and in the confirmation e-mail) or the booking code in the payment instructions. This information helps us link the payment to your booking. As soon as we receive your full payment, we will e-mail your ticket within 5 business days.
Your bank may charge a transfer fee when using bank transfers. You are always charged a "cross border transfer" fee on top of the ticket price for international transfers. Please contact your bank for more information concerning (the amount) of these fees.
If you want to pay at the Ticket Office, please bring the booking confirmation or booking code you received by e-mail. You must pay according to the instructions given in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time. Please note that a booking fee and a payment surcharge may apply.
Some airport or city ticket offices no longer accept cash. Please ensure you can pay with an internationally accepted credit or debit card.
You can redeem 1 or more vouchers issued by KLM and Air France to pay online for (part of) your booking. Any remaining voucher value will be credited to a new voucher.
- Vouchers are non-transferable and must be used for the passenger whose name is stated on the original voucher.
- You can redeem a voucher in My Trip to buy extra options, such as a more comfortable seat type, after booking your ticket.
- We accept vouchers issued by KLM and Air France.
- You can redeem a voucher issued in another currency than used for your booking.
- Each passenger may use up to 2 vouchers per booking with a limit of 3 vouchers per booking.
- A voucher is valid for 12 months from the date of issue.
Pay in another currency
We always display our prices in one currency. However, in many countries, you can choose another currency when paying with various debit and credit cards and PayPal.
- When converting the local price to your preferred payment currency, we use an exchange rate that includes a market-based foreign exchange margin. We always aim to keep this margin lower than the margin your credit or debit card issuing bank would have included had they converted the currency. However, KLM cannot be held liable for any differences in these rates.
- Suppose the payment currency you selected differs from the currency billed on your credit or debit card statement. In that case, the bank issuing the card will convert the transaction using their rate. KLM cannot be held liable for this conversion.
- If your credit or debit card account was issued in another country, the card issuing institution may add an ‘overseas charges’ or ‘cross-border charges’ fee. This depends on the country and bank. These fees are unrelated to exchange rates. Your bank may charge this fee regardless of the currency you select for payment at KLM. This is subject to the agreement between the bank and the cardholder. Consequently, KLM cannot be held liable for these fees.