Maksutavat
Turvallinen ja suojattu maksu
Kun maksat osoitteessa KLM.com, maksutietosi salataan ja lähetetään suojatun yhteyden kautta. Verkossa lähetettävien tietojen salaus riippuu käytetystä selaimesta, ja tiedot salataan tiukimpien standardien mukaisesti.
Jotkut maksut käsitellään maksukumppaniemme Worldlinen ja Adyenin kautta. Ne käsittelevät verkkomaksut ja maksutiedot puolestamme. Maksutietosi lähetetään yksinomaan Worldlinelle tai Adyenille ja aina suojatun yhteyden kautta. Tietojasi ei koskaan luovuteta tai lähetetä kolmansille osapuolille, eikä niitä käytetä kaupallisiin tarkoituksiin.
Käytettävissä olevat maksutavat
Tarjoamme useita maksutapoja maastasi, varauksesi ajankohdasta sekä siitä riippuen, teetkö varauksen osoitteessa KLM.com vai KLM-sovelluksessa.
Hyväksymme kortit American Express, AIR FRANCE KLM – AMERICAN EXPRESS, Diners Club, Discover, JCB (Japan Credit Bureau), Maestro, Mastercard, Visa, Visa Electron ja UATP/AirPlus.
- Maksusta voidaan periä lisämaksu.
- Joidenkin korttien yhteydessä sinun on käytettävä 3D Secure -maksunvahvistusta.
Mikä on 3D Secure -maksu?
Kortinhaltijan vahvistus 3D on verkkomaksujasi suojaava ominaisuus. Kun teet ostoksen verkkosivuillamme tai sovelluksessamme, sinua saatetaan pyytää vahvistamaan maksu pankkisi tarjoamaa tapaa käyttäen. Tällä vahvistuksella ehkäistään luvattomia maksutapahtumia ja varmistetaan, että olet käytettävän maksukortin oikea haltija. Näin siis varmistetaan, että ostokokemuksesi verkossa on turvallinen ja suojattu.
Maksun varaus
Jos maksat pankki-, debit- tai luottokortilla, pankkisi varaa ostoon tarvittavan summan pankkitililtäsi välittömästi. Tiliäsi veloitetaan virallisesti, kun olemme viimeistelleet maksusi. Tähän kuluu enintään 30 vuorokautta.
Jos varaat useita lippuja kerralla, jotkut pankit vapauttavat vain osan varatusta summasta veloitettavan summan maksuhetkellä. Tämä tarkoittaa sitä, että osa summasta pysyy varattuna, kunnes vahvistus vanhenee. Emme valitettavasti voi vaikuttaa tähän käytäntöön. Suosittelemme ottamaan yhteyttä pankkiisi ja pyytämään varatun summan vapauttamista kokonaisuudessaan.
E-Wallet
Verkkolompakon avulla voit yhdistää erilaisia maksuvaihtoehtoja – esimerkiksi luottokorttisi ja pankkitilisi. Varmista, että voit maksaa koko summan verkkolompakollasi. Jotkut verkkolompakot rajoittavat kerralla maksettavan summan suuruutta. Kun verkkolompakkosi palveluntarjoaja ilmoittaa meille, että maksu on suoritettu, saat lippusi sähköpostitse.
Joitakin suurimpia verkkolompakkojen palveluntarjoajia ovat PayPal, Apple Pay, Google Pay, WeChat Pay, Alipay ja KakaoPay.
Maksusta voidaan periä lisämaksu.
PayPal
PayPalin verkkolompakolla voit maksaa ostoksia verkossa (ei mahdollista American Express -korteilla). Jotta voit käyttää tätä maksutapaa, sinulla on oltava PayPal-tili.
Voit maksaa verkko-ostoksesi verkkopankilla tai reaaliaikaisilla verkkopankkipalveluilla. Hyväksymme verkkopankkimaksuja muun muassa seuraavilta: iDEAL, FPX, CUP, Nordea, Trustly, Sofort ja Pix.
- Suoritat maksun kumppaneidemme Worldlinen tai Adyenin kautta verkkopankkipalveluja käyttäessäsi.
- Maksusta voidaan periä lisämaksu.
Voit yleensä maksaa pankkisiirrolla, jos varauksen ja lähtöpäivämäärän välinen ajanjakso on vähintään 10–14 päivää. Maastasi tai alueestasi riippuen pankkisiirrolla suoritetut maksut käsittelee KLM tai kumppanimme Worldline.
Maksuohjeet
Kun teet varausta, annamme sinulle pankkisiirron käsittelyyn tarvittavat tiedot, mukaan lukien vastaanottavan pankkitilin IBAN-numeron ja BIC-koodin. Sinun tulee suorittaa maksu sähköpostitse lähetetyn varausvahvistuksen ohjeiden mukaan. Lippusi käsittely saattaa viivästyä tai peruuntua, jos emme saa koko summaa ajallaan.
Voit siirtää rahat pankkitililtäsi verkkopankin kautta, pankkisiirtolomakkeella tai käteissuorituksena pankissasi. Maastasi riippuen merkitse viitenumero (12-numeroinen koodi, joka näkyy maksuvahvistussivulla ja vahvistussähköpostissa) tai maksuohjeissa oleva varauskoodi. Näiden tietojen avulla pystymme yhdistämään maksusi varaukseesi. Kun olemme vastaanottaneet maksusi kokonaisuudessaan, lähetämme lippusi sähköpostitse 5 arkipäivän kuluessa.
Pankkisi saattaa veloittaa pankkisiirroista siirtomaksun. Kansainvälisissä pankkisiirroissa sinulta veloitetaan aina lippusi hinnan lisäksi ”ulkomaan tilisiirron lisämaksu”. Ota yhteyttä pankkiisi, jos haluat lisätietoja näistä maksuista tai niiden suuruudesta.
Jos haluat maksaa lipputoimistossa, ota mukaasi sähköpostitse saamasi varausvahvistus tai varauskoodi. Sinun tulee maksaa sähköpostitse lähetetyn varausvahvistuksen ohjeiden mukaan. Lippusi käsittely saattaa viivästyä tai peruuntua, jos emme saa koko summaa ajallaan. Sinulta saatetaan veloittaa varausmaksu sekä lisämaksu.
Joillakin lentoasemilla ja joissakin kaupungeissa ei voi enää maksaa käteisellä. Varmista, että voit maksaa kansainvälisesti hyväksytyllä pankki-, debit- tai luottokortilla.
Voit lunastaa yhden tai useamman KLM:n tai Air Francen myöntämän kupongin maksaaksesi varauksesi tai osan siitä verkossa. Saat kupongin jäljellä olevalle saldolle uuden kupongin.
- Kuponki on käytettävä alkuperäisessä kupongissa ilmoitetun matkustajan matkaan, eikä kuponkeja voi siirtää.
- Lippusi varaamisen jälkeen voit lunastaa kupongin Matkani-osiossa ostaaksesi lisävaihtoehtoja, kuten mukavamman istumapaikan.
- Hyväksymme sekä KLM:n että Air Francen myöntämät kupongit.
- Voit lunastaa kupongin, joka on myönnetty muussa kuin varauksesi teossa käytetyssä valuutassa.
- Jokainen matkustaja voi käyttää enintään kaksi kuponkia varausta kohden, ja yhteensä kuponkeja voi käyttää varausta kohden kolme.
- Kuponki on voimassa 12 kuukautta myöntöpäivästä.
Maksa toisessa valuutassa
Näytämme hintamme aina yhdessä valuutassa. Monessa maassa on kuitenkin mahdollista valita toinen valuutta maksettaessa pankkikortilla, debit-kortilla, luottokortilla tai PayPalilla.
- Kun muunnamme paikallista hintaa valitsemaasi maksuvaluuttaan, käytämme muuntokurssia, joka sisältää markkinoihin perustuvan valuuttamuunnoksen marginaalin. Pyrimme aina pitämään marginaalin alhaisempana kuin marginaalin, jota pankki-, debit- tai luottokorttisi myöntänyt pankki olisi käyttänyt valuuttamuunnoksensa yhteydessä. KLM ei ole kuitenkaan vastuussa näiden kurssien mahdollisista eroista.
- Onko valitsemasi maksuvaluutta eri kuin pankki- tai debit-korttisi tiliotteella tai luottokorttilaskullasi näkyvä valuutta? Tässä tapauksessa korttisi myöntänyt pankki muuntaa maksutapahtuman omaa kurssiaan käyttäen. KLM ei ole vastuussa tästä muunnoksesta.
- Jos pankki-, debit- tai luottokorttitilisi on myönnetty toisessa maassa, kortin myöntänyt rahoituslaitos saattaa lisätä kulun ”ulkomaan maksuista” tai ”kansainvälisistä veloituksista”. Tämä riippuu sekä maasta että pankista. Nämä kulut tai maksut eivät liity muuntokursseihin. Pankkisi voi veloittaa tämän kulun KLM:n kassalla valitsemastasi valuutasta riippumatta. Tähän sovelletaan pankin ja kortinhaltijan välistä sopimusta. KLM ei ole vastuussa näistä kuluista tai maksuista.