Maksutavat
Käytettävissä olevat maksutavat
Tarjoamme useita maksutapoja maastasi ja varauksesi ajankohdasta riippuen. Joissakin maissa sinulta veloitetaan palvelumaksu valitsemastasi maksutavasta riippuen.
KLM.comin kautta lippua varatessasi hyväksymme maksut Mastercard-, Visa- ja American Express -luottokorteilla. Riippuen maasta, jossa teet varauksesi, voit käyttää myös Diners Club-, Discover-, JCB- (Japan Credit Bureau) tai UATP/Airplus-korttia. Huomaa, että luottokorttimaksusta voidaan periä lisämaksu.
Lisäturvallisuus
Jotkut pankit tarjoavat lisäturvallisuutta PIN-koodin tai (kertaluonteisen) salasanan muodossa. Tämä kertoo sekä pankille että meille sen, että olet kortin laillinen haltija tai käyttäjä.
Onko korttisi suojattu ”Visa Secure”-, ”Mastercard Identity Check”- tai ”American Express SafeKey” -turvaominaisuudella? Maksusi hyväksytään vain, jos oikea koodi tai salasana annetaan. Suosittelemme ottamaan yhteyttä pankkiisi saadaksesi lisätietoja.
Maksun varaus
Muutaman päivän kuluttua lippusi varaamisesta pankkitililtäsi veloitetaan ostokseesi vaadittava summa. Pankkisi varaa kyseisen summan siihen asti, kunnes olemme viimeistelleet maksusi, jonka jälkeen todellinen tiliveloitus tapahtuu. Tähän kuluu enintään 30 vuorokautta.
Useita lippuja kerralla ostaessasi jotkut pankit varaavat summan virheellisesti kahteen kertaan: ensin kokonaissumman ja sitten kunkin yksittäisen lipun. Emme valitettavasti voi vaikuttaa tähän käytäntöön. Suosittelemme ottamaan yhteyttä pankkiisi ja pyytämään varatun summan vapauttamista.
Verkkopankkipalvelun eli ”reaaliaikaisten verkkopankkipalvelujen” (RTOB) ansiosta voit maksaa iDEALin, FPX:n, CUP Onlinen, Nordean, eNetsin, Trustlyn tai Sofortin kautta. Verkkopankissa maksaminen KLM.comin kautta varausta tehdessä on maksutonta. Voit käyttää tätä maksutapaa viimeistään kaksi tuntia ennen koneen lähtöä.
Kun olet valinnut lentosi, valitse maksutavoista kotimaassasi yleisesti hyväksytty verkkopankki. Kun pankki ilmoittaa meille, että maksu on suoritettu, saat e-lippusi sähköpostitse. Useimmissa maissa tämä toimenpide kestää yleensä alle tunnin.
Suoritat maksun kumppaneidemme Worldline ePaymentsin tai Adyenin kautta verkkopankkipalveluja käyttäessäsi.
Verkkolompakon avulla voit yhdistää erilaisia maksuvaihtoehtoja – esimerkiksi luottokorttisi ja pankkitilisi. Voit käyttää seuraavia verkkolompakoita:
- PayPal: hyväksytään KLM.com-sivustolla ja noin 40:ssä maassa (ei mahdollinen American Express -korteilla)
- Apple Pay: hyväksytään KLM-sovelluksessa tietyissä maissa
- Google Pay: hyväksytään KLM-sovelluksessa tietyissä maissa
- WeChat Pay: hyväksytään vain Kiinassa
- Alipay: hyväksytään Kiinassa ja Hong Kongissa (vain paikalliset luotto- ja pankki-ja debitkortit)
Ole hyvä ja varmista, että voit maksaa koko summan verkkolompakollasi. Jotkut verkkolompakot rajoittavat kerralla maksettavan summan suuruutta. Kun verkkolompakkosi palveluntarjoaja ilmoittaa meille, että maksu on suoritettu, saat e-lippusi sähköpostitse. Tämä toimenpide kestää yleensä alle tunnin.
Useimmissa tapauksissa voit maksaa pankkisiirrolla, jos varauksen ja lähtöpäivän välillä on vähintään 10–14 päivää.
Jos valitset maksutavaksi pankkisiirron, sinun on annettava useita tietoja. Kaikkia tietoja käsitellään tietenkin luottamuksellisesti. Kun varaus on valmis, saat maksua varten 12 numeroa tai kirjainta sisältävän viitenumeron. Tätä viitenumeroa käytetään oikean varauksen kohdistamisessa siirretylle maksulle. Varmista siksi, että annat tämän koodin oikein siirtoa suorittaessasi.
Kun olet saanut viitenumeron maksua varten, voit siirtää rahat pankkitililtäsi. Tämä voidaan tehdä verkkopankin kautta, pankkisiirtolomakkeella tai käteissuorituksena pankissasi. Varmista, että suoritat maksun 48 tunnin sisällä varauksesta.
Pankkisi saattaa veloittaa pankkisiirroista siirtomaksun. Kansainvälisissä pankkisiirroissa sinulta veloitetaan aina lippusi hinnan lisäksi ”ulkomaan tilisiirron lisämaksu”. Saat tästä lisätietoja pankistasi.
Jos emme vastaanota summaa kokonaisuudessaan, lippusi käsittely saattaa viivästyä. Kun kokonaissumma on saapunut perille, saat e-lippusi sähköpostitse. E-lipun toimitus saattaa kestää enintään viisi arkipäivää maksun suorittamisesta.
Pankkisiirtoa käyttäessäsi suoritat maksun yleensä kumppanimme Worldline ePaymentsin kautta. Joissain maissa sinun on siirrettävä rahat suoraan meille: Aruba, Bonaire, Chile, Kiina, Curacao, Egypti, Ecuador, Ghana, Indonesia, Iran, Kenia, Korea, Oman, Peru, Filippiinit, Ruanda, Saudi-Arabia, Saint Martin, Surinam, Tansania, Thaimaa, Uganda ja Sambia. Maksusi on suojattu kaikissa tapauksissa.
Vakuutusta ei voi maksaa pankkisiirrolla.
Voit suorittaa maksun käteisellä tai PIN-koodilla varustetulla pankkikortillasi KLM:n lipputoimistossa tehtyäsi varauksesi verkossa. Jos haluat maksaa lipputoimistossa, ota mukaasi sähköpostitse saamasi varausvahvistus tai varauskoodi. Tavallisesti käteis- tai PIN-maksuista ei veloiteta palvelumaksua.
Huomioithan, etteivät kaikki lipputoimistot hyväksy käteismaksuja. Hyväksymme PIN-maksut vain Alankomaiden toimistoissamme.
Tietoja Worldline ePayments- ja Adyen-maksupalveluista
Käytätkö verkkopankkipalveluita, verkkolompakoita tai pankkisiirtoja? Maksat kumppaneidemme Worldline ePaymentsin tai Adyenin kautta. Ne käsittelevät verkkomaksut ja maksutiedot puolestamme. Käytämme maailmanlaajuisen Worldline ePaymentsin ja Adyenin verkkopalveluja varmistaaksemme, että maksusi hoituu mahdollisimman tehokkaasti ja turvallisesti.
Maksutietosi lähetetään turvallisesti Worldline ePaymentsille tai Adyenille. Niitä käytetään ainoastaan tapahtuman käsittelemiseen; niitä ei koskaan luovuteta tai lähetetä eteenpäin kolmansille osapuolille tai käytetä kaupallisiin tarkoituksiin. Lähetämme lippusi sinulle sähköpostitse heti, kun olemme saaneet vahvistuksen koko summan maksamisesta.
Usein kysytyt kysymykset
Tuemme useita maksutapoja. Voit valita maksuvaiheessa luottokortin, Paypalin, iDEALin ja monia muita.
Meillä ei ole maksutapaa, jonka avulla voit maksaa erissä. Tuemme luottokorttimaksuja. Voit tarkistaa luottokorttisi myöntäjältä, milloin sinun on maksettava ostoksesi.